Tematy warsztatów tanga Festiwal Tango Libre Janów Podlaski 3-9 lipca 2022

Serdecznie zapraszamy na blisko 100 godzin warsztatów tanga, które odbędą się podczas Festiwalu Tango Libre Janów Podlaski w dniach 3-9 lipca 2022r.
Warsztaty z techniki tanga dla Pań poprowadzi w trakcie Festiwalu Tango Libre Stephanie Fesenau (10 zajęć – 15 godzin zegarowych).
Udział w zajęciach można potwierdzić emailem u Jakuba Milonga: milonga@milonga.pl
Zapraszamy serdecznie

.

Stephanie Fesneau & Fausto Carpino
1. Music basics: 1/2: Change of dynamics, pauses, lead and interpretation

2. Music basics: 2/2: How to recognize and interpret musical structures in tango

3. Sacadas 1/2 : sacadas technique for couples

4. Sacadas 2/2 : Types of sacadas

5. Couple balance: learn how small changes can improve freedom of movement and expression, comfort and more.

6. Boleos combinations

7. Turns and combinations of enrosques and lapiz

8. Vals: rhythmical combinations beyond the basic structure. Applying musicality.

9. How to create fluid and fast movements in vals

10. Milonga: how to take advantage of the limits in the embrace in order to create intriguing and fun dynamics.
.

Tekla Gogrichiani & Julio Saavedra
1. DANCING ON THE SPOT using the circular space of the embrace: Using crosses and changes of the direction for creating a dynamics and motion in couple using only the space of the embrace.

2. MOTION IN REDUCED SPACE: How to keep moving on Pista while it’s very crowded. Special combination with Sacadas and Barridas.

3. COUPLE TECHNIQUE – FOCUSED ON LEADERS! Different ways of using the embrace to generate the space and directions, in order to create various effects and different tones of the marks.

4. VALS! Giros and linear displacements for the social floor.

5. COUPLE TECHNIQUE – FOCUSED ON FOLLOWERS! Exploring better the role of the follower, while having the energy of the leader. How to offer something in dance while keeping the communication with the leader, to make the dance richer.

6. MILONGA! Having a real joy with special musical sequence with a play of free leg and the traditional aerial tricks.

7. MUSICALITY PART 1 – DANCING SLOW IN RHYTHMIC TANGOS: Finding lyrical pieces of the music, as the resource of speed and dynamics change. Complex combination to express the musical frase.

8. SPEED! Body resource for quick dancing and the importance of the free leg in the motion!

9. GANCHOS FOR PISTA?? OH, YES! Lets integrate it into a social floor and the internal energy of the embrace.

10. MUSICALITY PART 2 – WEAK BEAT AND SYNCOPATION IN TANGO: Using them as the way of expressing the music. Complex combination to interptate those musical resources.
.

Beata Neumann & Damian Thompson
1.Linear to Circular changes: How to use linear movements to circular movements – changing the dynamics you know

2.Advanced Walking in Close Embrace – discover the many different walks possible in close embrace.

3.Lapiz – where to start and begin the Lapiz

4. The Man’s Planeo – an introduction to the leaders planeo. Required before this is the a thorough knowledge of the giro for the follower and an extended knowledge of contra-body technique for the man.

5.The Woman’s Planeo – introduction to the followers planeo, understanding how and why

6.La Calesita – the elegance of leaning towards your man in close embrace.

7.Milonga con traspie – The basics of a good milonga con traspie

8.Vals – Using Cross System for continuos Vals

9.Social Colgadas – combinations that work socially with simple colgadas.

10.Complex Colgadas – how to find difficult colgadas with a simple methodology.
.

Agnieszka Stach i Tymoteusz Ley

1. Tajemnica projekcji kroku. Ćwiczenia, które pokazują fundament naszej techniki.

Lekcja będzie interesująca zarówno dla początkujących jak i bardzo

zaawansowanych tancerzy. Szukamy własnego balansu i absolutnej

synchronizacji z partnerem w chodzeniu. Sposoby na jasny i intuicyjny sygnał do

rozpoczęcia ruchu.

2. Tańczymy wyłącznie chodzeniem. Narzędzia do zwolnień, przyśpieszeń i

mistrzowskiej kontroli w ruchu. Zabawa rytmem i przyjemność z prostych kroków.

3. Długie obroty cz.1 Sekrety naszejj techniki spirali, na przykładzie długich obrotów

w calesicie. Szukamy własnej dynamiki i kontroli ruchu w ciele. Pomysły na

muzykalność i ozdobniki dla dziewczyn.

4. Długie obroty cz.2 Zastosowanie techniki spiralnych obrotów dla dwojga.

Dziewczyny pracują nad stabilnym i lekkim giro, panowie skupiają się nad

męskim enrosque. Budujemy technikę solo, która jest niezbędna do

wykonania wymarzonych figur w parze.

5. Długie obroty cz.3 Szlifujemy technikę obrotu w bardzo wymagających

sekwencjach sacad. Po tym, każdy obrót na milondze będzie już tylko

łatwiejszy. Udział możliwy wyłącznie dla uczestników poprzednich lekcji z

długich obrotów.

6. Objęcie jako żywe narzędzie do interpretacji muzyki. Lekcja, która pozwola

znaleźć przyjemność i wygodę w objęciu. Mając już tę swobodę, będziemy

wyrażać muzykę… samym dotykiem

7. Barrida cz.1 Luźna noga partnera! Barrida jako efekt poprawnej projekcji

kroku i dobrego balansu partnera. Zajęcia wymagajace technicznie dla

obydwu ról.

8. Barrida cz.2 Barrida z zamkniętymi oczami. Budujemy wyobraźnie

przestrzenną partnera i uważaność partnerki. Doskonałe zajęcia dla osób

długo tańczących, które chcą szlifować technikę.

9. Barrida cz.3 Ciekawe sekwencje z barridami łamiące schematy podążających

i prowadzących. Wstęp wyłącznie dla uczestników dwóch poprzednich lekcji o

barridach.

10.Narzędzia do interpretacji muzyki. Analiza utworu, którą sami stosujemy

tańcząc na milongach i na scenie.

.
Anna Końciak & Jakub Milonga
1. Caminata – krok krzyżowy i równoległy – kreatywne przykłady i sekwencje.
2. Przyspieszenie i zwolnienie w ocho przód/tył – płynność i dynamika pivotu.
3. Giro i krzyżyki cz I,
4. Giro i boleos cz II
5. Walc i cadena – jak tańczyć walca na małej przestrzeni
6. Ganchos i luźna noga partnerki
7. Milonga – drobne kroczki – sekwencje i przyspieszenia na małej przestrzeni
8. Jak tańczyć do orkiestry Osvaldo Pugliese
9. Obroty we wspólnej osi i poza osią.
10. Sacady w obrocie.

22 maja 2022